Із 1 липня система блокування ризикових податкових накладних запрацює на повну
З 1 липня повноцінно запрацює електронна система управління ризиками при адмініструванні ПДВ, яка автоматично буде зупиняти реєстрацію ризикових податкових накладних. Про це заявив директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем ДФС Микола Чмерук.
Кадровий аутсорсинг
На будь-якому підприємстві незалежно від напрямку діяльності ведення кадрового обліку є трудомістким процесом. Необхідно постійно відслідковувати зміни в трудовому законодавстві та враховувати нововведення при веденні діловодства в частині особистих справ штатного персоналу установи, фірми, організації, компанії тощо
Акт виконаних робіт по формі КБ2 і КБ3
Акт виконаних робіт - це первинний документ підписується між Підрядником, які виконали будь-яку частину робіт за поточний місяць і Замовником.
Підготовка кошторисної документації для участі в тендері
Розробка кошторисної документації для участі в тендері виконується за обсягами робіт і з урахуванням вимог викладених в документації конкурсних торгів.
За його словами, ПДВ завжди був ризиковий з точки зору побудови схем ухилень від оподаткування. До запровадження системи електронного адміністрування ПДВ існували схеми так званих «податкових ям», коли створювалися підприємства, формувались податкові зобов’язання, а потім ці підприємства банкрутували та суми не надходили до бюджету. Пізніше несумлінні платники податків використовували пільговий режим оподаткування підприємств сільського господарства, що також виправлено завдяки скасуванню таких пільг.
«На сьогодні системною проблемою, тією нішею, де ще можлива побудова схем ухилення від оподаткування частиною підприємств реального сектору економіки залишається так званий «пересорт» (проведення сумнівних операцій, за результатами яких може бути сформований фіктивний податковий кредит). Саме для боротьби з цією схемою були внесені зміни до Податкового кодексу», — зазначив Микола Чмерук.
Посадовець зазначив, що з 1 квітня поточного року систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН працює в тестовому режимі, з 1 липня цього року вже буде працювати в звичайному режимі.
«Зупинка ризикових накладних буде відбуватися за допомогою програмного комплексу, який на сьогодні створений та працює. Низка підприємств вже сьогодні отримують квитанції з інформацію про те, що їх операції, їх податкові накладні віднесені до ризикових і з 1 липня може відбутися зупинка цих податкових накладних», — підкреслив Микола Чмерук.
Він також повідомив, що фахівці ДФС працювали й над удосконаленням критеріїв, щоб податкові накладні реального сектору не підпадали під систему ризиків і не зупинялися.
«Якщо податкова накладна не є ризиковою, то вона реєструється, якщо ризикова – зупиняється. Платник податку має можливість звернутися до ДФС – надати документи та надати відповідні документи. Комісія розглядає цю заяву та протягом 5 днів приймає рішення чи дійсно ця операція не містить ознаки ризику і тоді накладна реєструється, чи це ризикова накладна і вона зупиняється», — розповів Микола Чмерук.
За оцінкою посадовця, відсоток податкових накладних, які будуть зупинятися, не перевищить 0,1% від загальної кількості перевірених.
Про ефективність роботи електронної системи управління ризикам при адміністрування ПДВ вже свідчить динаміка формування сум фіктивного ПДВ. Так, завдяки упередженню у квітні (за деклараціями березня) порівняно з минулим роком нарахування ПДВ збільшилися на 1,3 млрд. грн. (на 10,1%), у травні – на 1,1 млрд. грн. (на 9,8%), у червні очікується збільшення на 2 млрд. грн. (18,9%).
Array
Cхожі статті
Перелік документів, які повинні знаходитись на місці здійснення торгівельної діяльності у ФОП на загальній системі оподаткування
17.10.2016
Справжня Бухгалтерська Газета № 5 (2017) березень
10.03.2017
як в 2017 році потрібно було індексувати оцінку земельної ділянки платникам єдиного податку 4 групи?
16.02.2019